Snelle levering uit voorraad
Gratis verzending vanaf €50,00
Speciale merchandise
Formule 1 specialisten

Eerste kenmerken bolides van 2021 sijpelen door

Eerste kenmerken bolides van 2021 sijpelen door

Het is duidelijk dat de teams al bezig zijn met het jaar 2021. Zo gaf Toto Wolff onlangs al aan dat Mercedes al enkele maanden aan de bolide voor 2021 werkt. Ook Ferrari is hier stilletjes al enige tijd mee bezig. Daarvan komen de eerste kenmerken naar buiten. Het project voor de auto van 2021 levert in ieder geval op dat de achterkant van de auto anders wordt. Dit is natuurlijk wel heel aantrekkelijk om daar als liefhebber nu al een blik op te kunnen hebben. Er is al he nodig bekend hierover.

Drastische aanpak gekozen


Wat in ieder geval al bekend is over de visie van Ferrari op 2021, is dat het ervoor kiest om drastisch veranderingen door te voeren. Met name aan de achterkant is dit dus het geval. Er wordt al flink gewerkt aan een nieuwe visie hierop. Denk bijvoorbeeld aan de manier waarop de ophanging van de auto zal veranderen. Volgens de specialisten bij het team kan Ferrari veel winnen ten opzichte van de concurrerende teams door aan de achterzijde te werken. Dit is het zwakke punt in de auto van 2020, zo stelt men. Dit verklaart de werkwijze van Ferrari.

Oude bekenden erbij betrekken


De reden waarom Ferrari de zaken flink anders gaat aanpakken, is natuurlijk dat het team wat verder weggezakt is in het deelnemersveld. Daar moet snel verandering in komen, zo vindt men bij de Scuderia. Om die reden is er bijvoorbeeld voor gekozen om oude bekenden terug te halen om opnieuw aan de auto te werken. In een team dat werkt met jonge mensen, is de toevoeging van de oude bekenden van grote waarde. Zo is ook de mogelijkheid om winst te boeken via de achterzijde aan het licht gekomen. Al zal er wel nog meer gaan veranderen.

De veranderde regels in acht nemen
Dat er nog veel werk is bij Ferrari, maar ook bij de andere teams, heeft natuurlijk ook met de veranderingen in 2021 te maken. Er worden dan ook restricties doorgevoerd. Daardoor zijn niet alle veranderingen die sommige van de engineers voor ogen hebben daadwerkelijk ook toe te passen. Voor de Scuderia is dit ook de reden geweest om bij de achterkant te beginnen en pas daarna te bekijken wat er verder nog mogelijk is. De voorzijde komt dan op een later moment, mogelijk pas na seizoen 2020, aan de beurt. Zo is er nog veel mogelijk.

Aan de slag met aerodynamica


Veel teams richten zich op dit moment vooral op het aanpassen van de aerodynamica. Het is een goede manier om toch nog wat winst te boeken. Zeker omdat er op technisch gebied wat minder mogelijk is door de nieuwe restricties. Teams worden dus ook meer deze kant op geduwd. Bij Ferrari denkt men dat naast de aanpassing aan de achterzijde nog één andere verandering van grote waarde kan zijn. Voor de andere mogelijkheden is echter wel ook het nodige werk gevraagd. Het is dus belangrijk om daar eerst goede keuzes in te maken als team.

Reacties

Wees de eerste om te reageren...

Laat een reactie achter
* Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »

Gratis verzending

vanaf €50,00

Niet goed?

Geld terug!

Meer dan 20 jaar

Ervaring